FANDOM

Splinter
Themaster
Wiek: 55 lat (teraz) 40 lat (kiedyś)
Prawdziwe imię: Hamato Yoshi
Broń: Katana
Płeć:
Kolor oczu: Czerwono-brązowe
Gatunek: Zmutowany szczur
Rodzina: Leonardo, Raphael, Donatello, Michelangelo (przyszywani synowie)miwa/karai córka
Debiut: "Wyjście z kanałów cz.1"

Splinter jest zarówno przybranym ojcem, jak i mistrzem wszystkich czterech żółwi. Jest mądry, dojrzały i doskonale wyszkolony w sztuce Ninjitsu.

Wygląd Edytuj

Jako człowiek był wysoki, szczupły i umięśniony. Miał ciemnobrązowe oczy i czarne włosy. Nosił na sobie czerwone kimoto z symbolem swojego klanu, kiedy mieszkał w Japonii. Odkąd zamieszkał w Ameryce, nosił białawo niebieską koszulę polo, wraz z brązowymi spodniami. Przed mutacją naprawdę nazywał się Hamato Yoshi.

Jako zmutowany szczur ma czarne, brązowe i białe futro, białą brodę i opadające wąsy, różowy nosi i ogon. Wciąż nosi czerwone Kimoto, takie jak w Japonii. W przeciwieństwie do swoich poprzednich wcieleń jest wyższy od wszystkich żółwi.

Charakter Edytuj

Splinter to opiekuńczy rodzic, mistrz dyscypliny, dziwaczny nauczyciel i filozof. Splinter w nowym wydaniu jest młodszy duchem i ciałem. Straciwszy już raz rodzinę, jest zdeterminowany by tę nową szkolić i chronić za wszelką cenę. Niechętnie uświadamia sobie jednak, że żółwie są w takim wieku, że w pewnym momencie będzie musiał dać im wolną rękę w uczeniu się na własnych błędach. Jest mistrzem ninja u szczytu swych możliwości, wyczuwając wibracje otaczającego go świata może określić energię i intencje innych.

Historia Edytuj

Mistrz Splinter był kiedyś człowiekiem, mistrzem w sztuce Ninjitsu o imieniu Hamato Yoshi. Rywalizował kiedyś z Shredderem, kiedyś nazywanym Oroko Saki, z którym kiedyś się przyjaźnił. Nie tylko byli rywalami w sztukach walki, ale i także w miłości, gdyż oboje zakochali się w pięknej kobiecie, Tang Shen. W końcu poślubiła Yoshi'ego. Saki nie mógł tego zaakceptować i raz brutalnie obraził Yoshi'ego przy jego ukochanej, Yoshi stracił panowanie i i uderzył go, powalając na ziemię. Ten atak zapieczętował nienawiść Saki'ego, który poprzysiągł zemstę na Yoshi'm. W tym czasie Saki dowiedział się o swoim prawdziwym pochodzeniu i rozbudował klan stopy. Pewnej nocy przyszedł do domu Yoshi'ego, gdzie wyzwał go na śmieć i życie, gdzie Saki był uzbrojony w ostre jak brzytwa stalowe pazury. Walka wywołała pożar, gdzie dom Yoshi'ego został doszczętnie spaloni i jego żona zginęła. Nigdy nie dowiedział się, co się stało z jego małą córeczką, Miwą

Yoshi wyjechał do Ameryki, aby rozpocząć nowe życie w Nowym Yorku. Pewnego dnia, z samotności udał się do sklepu zoologicznego i kupił cztery małe żółwiki. W drodze do domu wpadł na dziwnego człowieka. Yoshi postanowił pójść za nim. Poszedł do alei, gdzie podsłuchał rozmowę 2 mężczyzn. Okazało się potem, że to Kraangowie. Yoshi niechcący nadepnął na ogon szczura, którego wystraszył powodując ujawnienie się przed osobami, którzy potem chcieli go zabić. Yoshi podjął walkę z nimi, ale rozbił przy walce pojemnik z mutagenem, który zamienił go w wielkiego, zmutowanego szczyra, ponieważ ostatni kontakt miał z szczurem, a małe żółwiki w zmutowane żółwie zyskując ciała humanoidalne i inteligencję. Yoshi uciekł do odpływu kanalizacyjnego razem z nimi. Wiedząc, że ludzie nie zaakceptują nigdy ich, zaopiekował się żółwiami i traktował ich jak rodzonych synów. Postanowił również uczyć ich sztuki Ninjitsu, bo wiedział, że kiedyś jego synowie będą chcieli wyjść na powierzchnię, a będzie to niebezpieczne. Przyjął imię Splinter, a żółwie nazwał imionami największych malarzy i rzeźbiarzy epoki renesansu. W odcinku Requiem zginął przez Shreddera.

= Relacje Edytuj

  • April Splinter traktuje ją jak jego stracono córkę. Dostrzega w niej wielki potencjał i trenuje ją na kunoici.

= Ciekawostki Edytuj

  • Splinter jest wyższy i wytrzymalszy od swoich poprzednich wcieleń.
  • Dotychczas splinter pojawiał się i został wymienony we wszystkich odcinkach serii z wyjątkiem: Cyber-Karaluch, Użądleni, Spisek Kraangów i Jak Płaz z Gadem.
  • Wydaję się, że to wcielenie Splintera ma bardziej rodzicielskie strony; podczas gdy jego inne wcielenia zachowywały się jak ojcec żółwi, ta wersja Splintera ma zachowanie prawdziwego rodzica, jak widać w "Chyba nazywa się Baxter Stockman".
  • On powiedział najpierw Leonardowi o tym, że to Karai jest jego zaginioną córką, za nim powiedział pozostałym żółwiom.
  • W "Sytuacja mutacja" wyjawia, że nie lubi kotów
  • W "Trzęsienie czerwi" pokazano, że ma telefon, który wygląda jak ser. Prawdopodobnie wykonany został przez Donnie'go.
  • Podobnie jak jego wcielenie 1987, był człowiekiem przed mutacją.
  • Po mimo swojej niechęci do kotów, nie przeszkadza mu to, że Mikey ma lodowego kota. Powodem może być to, że kot nie jest dla niego zagrożeniem, ponieważ jest w większości wykonany z lodów, albo dlatego, że jest ważny dla Mikey'go.
  • W "Zemsta jest moja" Splinter po raz pierwszy przytula Karai/Miwe od wielu lat.
  • Splinter uwielbia mrożony ser.
  • Nawet jako szczur ozwolił Mikey'mu na zatrzymanie lodowego kota. Zawsze gdy idzie do zamrażarki, kot daje mu mrożony ser.