FANDOM

Raphael
2012 raphael
Wiek: 15 lat
Broń: Dwa sztylety sai
Kolor bandany: Czerwony
Płeć:
Gatunek: Zmutowany żółw
Rodzina Mistrz Splinter (przyszywany ojciec), Leonardo, Donatello, Michelangelo (bracia)
Pierwsze wystąpienie ,,Wyjście z kanałów cz.1"

Kiedy dojdzie do głosu temperament tego żółwia, wparowuje on w sam środek akcji. Choć bardzo kocha swoich braci, potrafi dać im do wiwatu, kwestionując ciągle przywództwo Leonarda, inteligencję Donatello i poczytalność Michelangelo. W końcu nauczy się sztuki Nin – “cierpliwość i wytrwałość” – ale chwilowo, jeśli o niej wspomnisz, uderzy cię w twarz.

CharakterEdytuj

Impulsywny, waleczny i agresywny to jest typowy Raph . Zawsze idzie własną drogą i prawie nigdy nie zgadza się z innymi. Raphael jest wojownikiem, a jego motto brzmi "mniej mówić, więcej robić". Najbardziej brutalny z całej czwórki. Ale jednak potrafi być odpowiedzialny i wyrozumiały, niestety nie często to okazuje. 

Historia Edytuj

15 lat przed odcinkiem Wyjście z kanałów, część 1 został kupiony przez Hamato Yoshiego razem ze swoimi braćmi. Po walce z Kraangami, Yoshi został zmutowany w szczura. Upuszczając pojemnik z żówiami do mutagenu doczekał się przybranych synów. Wiedząc, że świat jest pełen niebezpieczeństw i nigdy ich nie zaakceptuje, wziął Raphaela i jego braci do kanalizacji, gdzie zamieszkali. Raph razem z braćmi zostali wyszkoleni przez Yoshiego, późniejszego Splintera w sztuce ninjitsu.

Relacje Edytuj

Leonardo - Leonardo i Raphael spierają się najbardziej spośród wszystkich żółwi, szczególnie o to , kto powinien prowadzić paczkę. Jednak darzą się głębokim szacunkiem. W odcinku ,,Ostatnie starcie, część 2", okazuje się, że Rafael jest bardzo opiekuńczy i dba o Leonarda mocno , tak jak Leo o niego. Okazuje się, że obaj ufają sobie bardziej niż inni, co widać, jak często dyskutują prywatnie z dala od innych, o sprawach takich jak kwestia Leonarda z Karai.

Donatello - Walczy z Donatello najmniej, w sensie fizycznym, ale w kategoriach ustnych, naśmiewa się z inteligencji brata i jego ogromnej miłości do April. Ma tendencję do gnębienia Donatello.

Michelangelo - Nienawidzi, że Michelangelo ciągle naśmiewa się z go jako hot head edness, i tak w zamian, Raphael próbuje bić go w celu wyładowania jego gniewu. Jednak kiedy inni ludzie zaczynają bić Mikey'ego, Raph staje w jego obronie. Nie raz wydaje się, że Raphael najczęściej ochrania Michelangelo.

Splinter/Hamato Yoshi - Raph zdaje się wskazywać dużo uporu wobec porad Splintera, ale wciąż słucha go jako sensei'a.

April O'Neil  - pierwsza ludzka przyjaciółka Raphaela. On i April nie rozmawiają za często. Wstawił się trochę jej obronne kiedy Purpurowe Smoki próbował ją obrabować, ale także śmiał się z niej, kiedy została zaatakowana przez olbrzymiego gołębia. Jednak, był pod wrażeniem, że uciekła przed nią Karai.

Casey Jones - drugi ludzki przyjaciel Raphaela. Samozwańczy obrońca miasta. Poznają się przypadkiem, kiedy Casey bierze Rapha za mutanta-złoczyńcę. Wkrótce odkrywają, że nadają na tych samych falach i wspólnie postanawiają walczyć z przestępcami, wliczając w to Purpurowe Smoki, mutanty a nawet Shreddera.

CiekawostkiEdytuj

  • Z lewej strony skorupy ma małe pęknięcie w kształcie błyskawicy.
  • Jego bandana jako jedyna jest poszarpana.
  • Ma drugi najciemniejszy odcień skóry.
  • Jest drugi najniższy z żółwi.
  • Raph ma zielone oczy w tej serii.
  • Jako pierwszy z braci pokazał, że mogą schować głowy do skorupy.
  • Może wstrzymać oddech na 15 minut.
  • Jest trzeci najstarszy z braci.
  • Uwielbia czytać komiksy i je zbierać.
  • Raph cierpi na katsaridafobie (strach przed karaluchami).
  • Ma własne zwierzątko. Jest to zwykły żółw o imieniu Spike. Obecnie żółw jest zmieniony w Slasha.
  • Jako jedyny dowiedział się o przeszłości Rybiegoryja.
  • Do tej pory jedynie on i Mikey nie mieli żadnych miłosnych problemów, czy spraw.
  • Umie dogadać się z gołębiami i ogólnie ze zwierzetami.