FANDOM

Leonardo
Leonardo
Ksywy: Leo, Zgredonardo (przez Rapha)
Wiek: 15 lat
Broń: Dwie katany
Kolor bandany: Niebieski
Płeć:
Gatunek: Zmutowany żółw
Rodzina: Mistrz Splinter (przyszywany ojciec), Raphael, Donatello, Michelangelo (bracia)
Pierwsze wystąpienie: ,,Wyjście z kanałów cz.1"

Leonardo w skrócie Leo -to przywódca grupy.

CharakerEdytuj

Choć nie jest jeszcze dzielnym i stanowczym przywódcą, jakiego widzi w lustrze, Leonardo ma wszystkie cechy prawdziwego lidera. Jest mistrzem w sztukach walki i dobrym taktykiem, ale jego nieustępliwa chęć przewodzenia powoduje, że nie może udoskonalić swoich umiejętności. Jak powiedział mu kiedyś Splinter: “Nie można trzymać wody w zaciśniętej pięści”.

Jest wielkim fanem science-fiction. Jego ulubiony serial to Gwiezdni Herosi. Jest najlepszym uczniem Splintera i słucha jego rad. Najbardziej boi się zawieść swoich braci. oraz jest najstarszy z braci o kilka minut lub sekund

HistoriaEdytuj

15 lat przed odcinkiem Wyjście z kanałów, część 1 został kupiony przez Hamato Yoshiego razem ze swoimi braćmi. Po walce z Kraangami, Yoshi został zmutowany w szczura. Upuszczając pojemnik z żółwiami do mutagenu doczekał się przybranych synów.

RelacjeEdytuj

  • Raphael - Leonardo i Raphael spierają się najbardziej spośród wszystkich żółwi, szczególnie o to, kto powinien prowadzić paczkę. Jednak darzą się głębokim szacunkiem dla siebie. W odcinku ,,Ostatnie starcie, część 1", okazuje się, że Rafael jest bardzo opiekuńczy i dba o Leonarda mocno , tak jak Leonardo o niego. Okazuje się, że dwaj ufają sobie bardziej niż inni, jak widać, w  sposób jaki często dyskutują prywatnie z dala od innych, takich jak kwestia Leonarda z Karai.
  • Donatello - On i Donatello rzadko walczą, ale czasami drażnią siebie nawzajem.Zwykle robi się niespokojny, gdy Donatello kończy wynalazek, jeden po drugim, w obawie, że technologia Donniego może się popsuć.Ogólnie rzecz biorąc, mają wspaniałe relacje jako braci i najlepsi przyjaciele.
  • Michelangelo- On i Michelangelo nie walczą, chyba że Mikey lekko go podirytuje, zmuszając do krytyki kretyństwa brata. Ogólnie rzecz biorąc, ich więź braterska oraz najlepszych przyjaciół jest nie do złamania.
  • Splinter/Hamato Yoshi - Zastępczy ojciec i sensei Leonarda. Leonardo zawsze przyjmuje porady Splinter poważnie, chociaż czasami, jego upór zaczyna drażnić Splintera. Ponadto, gdy Leonardo jest zdezorientowany, gdy mistrz używa trudnych zwrotów i cytatów, dając mu jego mądrości, bierze to pod uwagę.
  • April O'Neil - Pierwsza ludzka przyjaciółka Leonarda. Ratuje April od Kraangów jak widać w pierwszych dwóch odcinkach pierwszego sezonu. Są bardzo dobrymi przyjaciółmi. Zazwyczaj dobrze dogadują się, ale nie współdziałają często.
  • Karai-Karai podoba się Leonardowi, choć kiedy ich zdradziła powiedział że mu przeszło ale w następnych odcinkach widzimy że Leonardo martwi się o nią i robi do niej maślane oczy nie do podrobienia. Potem się dowiaduje że Karai jest jego siostrą.

CiekawostkiEdytuj

  • Podobała mu się Karai.
  • Jako pierwszy z żółwi dowiedział się, że Karai to córka Splintera.
  • Boi się, że zawiedzie drużynę.
  • W polskiej wersji dubbinguje go Jakub Świderski.
  • Ma niebieskie oczy, ale ciemniejsze od Michelangelo.
  • Jest najstarszy z żółwi.